Ervaringen klanten

Ik wil je zo goed mogelijk helpen. Om je ervaringen beter in kaart te brengen, vraag ik je aan het einde van de behandeling om een korte vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst heet de Consumer Quality-index (CQI). De CQI vraagt een aantal zaken uit, o.a. hoe je de bejegening vond, of je voldoende informatie hebt ontvangen over de behandeling etc. Het gemiddelde cijfer dat een client aan zijn behandeling bij mij gaf in het jaar 2019, was een 8,9. In 2018 was dit 8,7 en in 2016 een 8,6.
De schaalscores op de CQI uit 2019 zijn als volgt:
bejegening: 10 (maximale score 10)
samen beslissen: 18 (maximale score: 20)
uitvoering behandeling: 9 (maximale score: 10)

De behandeling wordt niet alleen goed gewaardeerd, hij lijkt ook te werken. Tenminste, als we de cijfers mogen geloven. Voor, tijdens en aan het einde van de behandeling neem ik een vragenlijst bij je af, die je klachten meet: de Symptom Questionnaire. De gemiddelde score in 2019 op de Symptom Questionnaire (SQ) bij de start van de behandeling was 57. De gemiddelde score op dezelfde vragenlijst aan het einde van de behandeling was 38. Hoe lager de score op de SQ, hoe minder klachten iemand heeft. De gemiddelde eindscore valt binnen het normale bereik, terwijl de gemiddelde score aan het begin van de behandeling juist bovengemiddeld was. Dat wil zeggen dat de meeste mensen bij de start van de behandeling flink wat klachten hadden, en dat ze aan het einde van de behandeling voldoende zijn opgeknapt.